სასწავლო პროექტის გეგმის
შაბლონი
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
მაკა კოპალეიშვილი
|
|
რაიონი
|
სამტრედია
|
|
სკოლა
|
სსიპ სამტრედიის
მუნიციპალიტეტის სოფელ იანეთის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
სამტრედია
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
,,შოკოლადი’’
|
||
თემის შინაარსი
|
||
ბავშვები ხალისით ჩაერთვებიან და მოიძიებენ ინფორმაციას შოკოლადზე, განუვითარდებათ,
გემოს ფერისა და სუნის შეგრძნება. შოკოლადის სარგებლობასა და მავნებლობაზე ისაუბრებენ
თავისუფლად და სხვასაც მიაწვდიან ინფორმაციას.
|
||
საგანი
|
||
ბუნებისმეტყველება
|
||
დონე/კლასი
|
||
I
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
3 თვე
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
მონაცემების
შეგროვება დაკვირვების, მარტივი ექსპერიმენტის, საინფორმაციო წყაროების
საშუალებით;ბუნ.I.1.მოსწავლეს შეუძლია გააცნობიეროს შეგრძნების
ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
·
ჩამოთვლის
ადამიანის შეგრძნებებს და აღწერს მათ როლს გარემომცველი ობიექტების ამოცნობასა და პირად უსაფრთხოებაში (მაგ., როგორ
გვეხმარება გარეგნული ნიშნები და
სუნი საკვების ვარგისიანობის დადგენაში;
როგორ შეგვიძლია ხმის საშუალებით დავადგინოთ, გამართულად მუშაობს თუ
არა რომელიმე ხელსაწყო);
· შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის ორგანოებს;
· უკავშირებს ობიექტის ზოგიერთ მახასიათებელს შესაბამის შეგრძნების ორგანოს (მაგ.,
ფერი, ფორმა - თვალი; გემო - ენა);
·
შეგრძნების
ორგანოების (ერთდროულად ორის) დახმარებით აღწერს მისთვის ნაცნობი ობიექტების
მახასიათებლებს (მაგ., ლიმონი ყვითელი და მჟავეა, თოვლი თეთრი და ცივია);
· იყენებს მარტივ ხელსაწყოებს (მაგ., ლუპა, სტეტოსკოპი) ობიექტის აღსაქმელად
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
●
იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა
წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
●
სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
●
საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის
მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
●
პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
. მოსწავლეს შეუძლია ჩამოთვლა სხვადასხვა
დასახელების შოკოლადის.
. მოსწავლეს შეუძლია გროვიდან გამოყოს
ცალ-ცალკე, ქართული და უცხოური დასახელების შოკოლადი.
. მოსწავლეს შეუძლია პრაქტიკაშიც და გამოიყენოს
შოკოლადის დამზადება.
. მოსწავლეს შეუძლია არჩევა ხარისხიანი
შოკოლადის.
. მოსწავლეს შეუძლია დასკვნის გაკეთება,
რომ კაკაო არის მწარე ნივთიერება.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
როგორ ვიყენებ
ჩვენს ხუთ შეგრძნებას?
|
|
თემატური კითხვები
|
როგორ რეაგირებთ ტკბილეულის ჭამის დროს?
რამდენად მოგწონთ მაღაზიაში ლამაზად შეფუთული
პროდუქტი?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
რისგან მზადდება შოკოლადი?
რას ნიშნავს სიტყვა ,,შოკოლადი’’?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის
მსვლელობისას და მისი დასრულების შემდეგ ვიყენებ შემდეგ ვიყენებ შემდეგ
შეფასების სქემებს.
1)
ბროშურების, გაზეთის
და პრეზენტაციის შეფასების სქემები
2)
მოსწავლეთა
საჭიროებეის შეფასება
3)
პორთფოლიოს რუბრიკის შეფასება.
4)
პროექტის
მახასიათებლის ჩეკლისტი
5)
ჯგუფური მუშაობის
შეფასება და განმავითარებელი შეფასება.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ინფორმაციის მოძიების
უნდარი,კომპიუტერთან მუშაობის უნარ-ჩვევები,ანალიზის და სხვათა გაზიარების
უნარები.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეებს დავყოფთ
ჯგუფებად, მივცემთ დავალებებს, მოაგროვებენ ინფორმაციას,პროექტის ირგვლივ და
წარმოადგენენ პრეზენტაციის სახით.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
სპეციალური საჭიროებები
|
გრაფიკული დამგეგმავი. დამგეგმავი ხშირად პრობლემას წარმოდგენს განსაკუთრებული
საჭიროებების მქონე მოსწავლეებისთვის. ისინი შეიძლება იყვნენ მხედველობითი
შემსწავლელები, რომლებიც კარგად აღიქვამენ ინფორმაციას, როცა ის გრაფიკულადაა
მოწოდებული. რუკები, სქემები, ცხრილები
ეხმარება მოსწავლეებს, ახალი ცოდნა
ცოდნის არსებულ მარაგს დაუკავშირონ.
ალტერნატიული შეფასებები. რამდენადაც მნიშვნელოვანია, რომ შეზღუდული
შესაძლებლობების მქონე მოსწავლეებმა შეძლონ გამართულად კითხვა და წერა,
ისინი არ უნდა შევზღუდოთ ამ მეთოდებით,
როცა გვაჩვენებენ, რა ისწავლეს. მოდელები, დრამის ელემენტებით გაჯერებული
წარმოდგენები, ნახატები და სხვა მსგავსი აქტივობები მოსწავლეებს საშუალებას მისცემენ, წარმოადგინონ ნასწავლის შინაარსი იმგვარად,
რომ ძალისხმევა მათ ძლიერ მხარეებს
მიემართოს.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
არ მყავს
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
მეტაკოგნიცია
მეტაკოგნიცია
ანუ „აზროვნების პროცესის ანალიზი“ აღნიშნავს მენტალურ პროცესებს, რომელიც ადამიანების აზროვნებას აკონტროლებს და
არეგულირებს. მეტაკოგნიცია განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია პროექტზე მუშაობისას,
რამდენადაც მოსწავლეებმა უნდა მიიღონ გადაწყვეტილება, თუ რომელ სტრატეგიებს და
როგორ გამოიყენებენ. მარზანოს (1998) მიერ 4000 სხვადასხვა ინსტრუქციული ჩარევის
კვლევამ აჩვენა, რომ მოსწავლეთა სწავლის გაუმჯობესებისთვის ყველაზე ეფექტური იყო ჩარევა, რომელიც ფოკუსირებული იყო სააზროვნო
პროცესებსა და შემსწავლელის მიერ
საკუთარი თავის შეფასებაზე.
როდესაც
განსაკუთრებული ნიჭით დაჯილდოებული მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე, რომლებიც მათთვის რთულ
ელემენტებს შეიცავს და მათგან უფრო მეტ გაბედულებასა და უფრო ფართო აზროვნებას ითხოვს, მეტაკოგნიტური სწავლება მათ ეხმარება, პრობლემებს
გაუმკლავდნენ ისე, როგორც ამას პროფესიონალები აკეთებენ თავიანთი მოღვაწეობის სფეროებში. მათ „წარმატებაზე
გავლენას ახდენს სასარგებლო ინფორმაციის
გამოყენების გზების ცოდნა და შეუფერებელი ან არაპროდუქტიული სტრატეგიების
გამოყენების შეწყვეტაზე გადაწყვეტილების მიღების უნარი (ვოტერსი 2000).
მოქნილი ჯგუფები
პროექტები
ბუნებრივი თანამშრომლობის სახით
მიმდინარეობს მაშინ, როცა მოსწავლეები
გადაწყვეტილების მიღებასა და პრობლემების გადაჭრაზე თანატოლებთან ერთად
მუშაობენ. სხვებთან ერთად სააზროვნო დავალებებზე მუშაობას მოსწავლეების
მოტივირება და მათი სწავლის დონის ამაღლება შეუძლია, რამდენადაც ისინი ერთმანეთს
ეხმარებიან დაგეგმვის, გადაწყვეტილებების მიღების, პრობლემების გადაჭრისა და
თავიანთი პროგრესის შეფასების პროცესში.
თუმცა ხანდახან, ჯგუფური მუშაობის დროს,
განსაკუთრებული ნიჭით დაჯილდოებული მოსწავლეები
თავს ექპლუატირებულად გრძნობენ, როცა პროექტის წარმატების უზრუნველსაყოფად მათ დამატებითი პასუხისმგებლობის
აღება უწევთ. მეორე მხრივ, ძლიერ მოსწავლეებს სჭირდებათ, წარმატებით ითანამშრომლონ
სხვებთან ისევე, როგორც ამას სხვა მოსწავლეები აკეთებენ.
|
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
სახელმძღვანელო, დაფა, მაგნიტური დაფა, საბეჭდი
ფურცლები,მარკერები,ფორმატი,სტიკერები, მუყაოს ქაღალდები, შესაბამისი ინგრედიენტები.
საწერი კალამი.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
სამზარეულოს
მოწყობილობა, შოკოლადის დასამზადებლად.
|
No comments:
Post a Comment